Wednesday, November 25, 2009

Daging salai lemak kuinin

Menggigil nak siapkan mknn ni. Bkn kerana perasan sedap hehehehe tp sbb bau kuinin tu sgt la terliurnya.

X yah resepi la ye. Salai je daging tu. MJ x de la berarang2 bagai...salai atas dapur gas je. Pastu hiris2. Masak je macam masak lemak kuning biasa tu. Kot nak pedas2 sikit, tumbuk je cili api. Pastu dah mendidih campak je kuinin yg dah dipotong2. Nak guna mangga muda pun blh yo. Ikut le tekak memasing. Tp jgn la cr yg dah ranum sgt. Nnt lembik sgt x sedap lak nak mkn..

4 comments:

kak ina kl said...

salam..sodapnya masak lemak cili api tu...mengancam sungguh.

Mamajenn said...

mmg sedap pun kak ina...apalah sgt ilmu cetek sy ni nak dibanding ngan akak yg dah level sifu tu...

myza said...

btul kalau buh blimbing buluh ni mmg terangkat la masak lemak cili api yo..kekkeke...

Mamajenn said...

campak je myza...tekak kita..apa ada hal