Tuesday, August 18, 2009

Lepat labu

Ini pun antara kuih kegemaran aku..byk kali dah buat tp x pernah dpt yg betul2 lembut seperti yg pernah aku makan..Hari tu aku try lagi n aku sukat ikut gerak hati aku...ceh kunun...tp alhamdulillah menjadi..so, aku nak paste kat sini utk reference aku kemudian hari nanti..

Opss...kelapa tu x simetri plak....ahhh janji sedap..

Bahan-bahannya :
2 cawan isi labu yang telah dilecek/hancurkan
2 cawan tepung gandum
1/2 cawan gula

Caranya:
- Gaul je semua tu hingga sebati.

Bahan lain:
1. Kelapa parut (ambil yg putih je) gaul dgn sedikit garam
2. Daun pisang, layurkan sekejap atas api..Kalau x layur nnt daun pecah2 masa nak gulung n lipat

Untuk 'melepatnya' pula..
- Bungkus je macam buat lepat biasa.

X sangka plak kimi n najmi suka...blh la buat lagi nnt..tp kat sini susah nak dpt daun pisang..itu pun kalau ada blh la buat kuih2 berdaun pisang ni..harga sebelah je 50sen. Kalau 1 pelepah tu maknanya singgit la..

No comments: