Thursday, August 13, 2009

Masak lemak siput sedut

sorttt.....srotttt...ha tu la bunyi-bunyian yg keluar bila menu ni disediakan...x tau plak kimi suka siput sedut ni...tapi yang jadi mangsa tukang sedut, sapa lagi...abahhhh! Kesian en.asben...dah la demam sesema..xtau la apa yg disedutnya...apa yg disedutnya? Eiiiiiii..........

Nak masak siput ni bukannya susah...potong sikit hujung siput tu...kang susah plak nak menyedutnya bila makan...bersihkan siput (kocak dlm air), pastu masuk dlm periuk n masak la seperti masak lemak kuning yg biasa tu...bubuh la daun kunyit kalau suka..dah siap..tp hari tu cam sengsara gak la menyedut...maybe sebab pendek sgt hujungnya aku potong...aarrr tp jgn boh cili padi plak, kang ada yg tersedak masa sedut siput tu...sikit maybe ok la...hari tu kimi makan nasi sikit je..dok adap semangkuk siput sedut tu..sian abah jadi mangsa hehehehe

7 comments:

myza said...

hahahaha..abah bob sedut hingus ke siput sedut..xsuka la siput sedut..merayap2..auuww gile nyah.

Shima Sulaiman said...

eiiii manakk yekkkk...hahhahaha... najmi menjerit2 tgk siput tu merayap2 tepi sinki hahahaha..penggeli sungguh anak bujang ku itu...nampak gagah tp ..... lipas pun takut..geram betul;)

kero said...

woh favorit aku ni slurpp

sehati sejiwa said...

muahaha...takut lipas sama cam pakteh kero..hahaha..

Shima Sulaiman said...

pakteh kot teringin, meh la balik sini...

klong, xpe nnt sy akan ubah dia jadi berani muahuahuahua..

kero said...

anta najmi duk ngan tuk dia kat pekan misti jadi brani hehe

Shima Sulaiman said...

lelah tuk nak keja ami...walaupun nampak cam 'berat' je nak lari tp laju la jugak bila lumba ngan tuk kekekeke