Tuesday, July 14, 2009

Hanya perbualan dan bualan

Perbualan bermula pada pukul 4.30 ptg 11 Julai 09.
"Kat mana?"
"Kat opis lagi ni. Ada member turun dari Dubai. Saje borak2 kot blh mintak ke sana ke..ekehehehe"
"Dah tu nak balik kol bp?"
"Jap lagi balik. Mandi2 jap, pastu gerak"
"OK"

Panggilan pukul 6.00 ptg 11 Julai 09
"Tadi kata nak balik dah"
"Nak balik la ni. Kejap lagi. Sembahyang jap"
"OK"

Panggilan pukul 8.45 mlm 11 Julai 09
"Hello! Awak sibuk x"
Senyap
"Hello! Marah ke?"
"Nak apa? Kata nak balik, balik aje la"
"Abg accident ni!"
"What? Kat mana? Cedera ke"

Episod menggelabah bermula.....

"Dak, teman org gi balai. Lakiku itu accident..langgar 4 biji keta. Org dah x leh nak drive ni. Gigil"
"Jom"

"Keta ni nak repair kat mana? Kalau x de, sy blh cari org." Kata 'En.Berbaju biru' di bilik soal siasat sambil sibuk mendail dr HENPON dia ye tuan2 dan puan2. Nampak sangat side incomenye encik polis oiiii!!!
"X pe ni adik ipar kawan aku. Ko bg settle cepat. Keta dia, aku settlekan" Kata sahabat karib En.Nasron (BIL to En.Asben)
"Nanti gi byr kompoun ni kat Pasar Borong. Sana blh bg rm150 je." Kata sahabat karib itu.

Accident hari sabtu lepas membabitkan 4 biji keta. Keta yang terakhir agak bijak n tidak cemas, dgn mengambil jalan segera, lari dari tempat kejadian. En. Asben org kedua dari belakang, merempuh keta tiara (aku tgk keta ni mcm blh timbang kati dah), teruk jugak depan n blkg ketanya, keta tiara rempuh 1 keta lagi kat depan sekali..so, yg paling teruk, kete keropok tiara. Atos x teruk sgt la..body kuat....tp bocor gak la gas aircond, cover bonnet renggang sikit, plat number patah, bumper belakang jatuh. Yang penting, En. Muhd.Gadaffi selamat. That is enough. Now, this word keep haunting in my head "Get a new car...get a new car...let go the atos cekodok." Hmmmmm...kind of sentimental value to someone huh..

Detail kat sini

*gamba esok br aku upload..hr ni kebzan yg melampau..

5 comments:

SASMYN'S BLOG said...

alhamdullilah, xde apa2 yg berlaku... aik seram plak ari tu husband Diana..

anyway, take care ok..

Shima Sulaiman said...

tu la..berturut plak..sib baik memasing x de pape..tp x teruk sgt la..cuma cam terkezut lg..mauze pun sama tau, jaga diri dah berbadan dua tu..:D

sehati sejiwa said...

adoi! alhamdulillah sib baik selamat..baca citer cik bob, naik seram gak..sumer lelaki tuh! kalu kaklong kat citu..mau trekencing!!muahahah

Anonymous said...

NASIB BAIK takdo apo2............ado lae NASIB BAIK tu.....eden

Shima Sulaiman said...

k.long : sy ajak abg sy sbb takut, tu kawasan cha ya nun alif hehehehe. Lg pun mmg gigil pun nak drive dpt tau dia xcident tu..

pak : nasib baik ado lae nasib baik..kot x do, ishhh mintak dijauhkan...